Чому добре структурований електронний лист є настільки важливим у процесі влаштування на нову роботу?

 

Коли ви проходите конкурс на вакантну посаду в певній компанії, у більшості випадків однією з вимог роботодавця до вас є надати резюме або посилання на нього в електронному вигляді, щоб мати змогу оцінити ваш професійний досвід. Безвідносно до того, чи ви надсилаєте резюме як онлайнове посилання, чи у форматі PDF, необхідно додати його окремим файлом до електронного листа, за допомогою якого ви подаєте заявку на отримання нової роботи.

 

Щоб бути впевненими, що такого електронного листа ви написали правильно, пропонуємо вам підбірку наших рекомендацій та ідей, а також прикладів, які ви можете використовувати для натхнення.

 

5 рекомендацій щодо подання заявки на нову роботу електронною поштою

Електронний лист, або імейл, у якому ви надсилаєте своє резюме, є першою взаємодією між вами та роботодавцем, і вам потрібно переконатися в тому, що ваш лист буде прочитаний правильною людиною. Такий лист не тільки представляє вашу особу й амбіції, але також є сильним маркетинговим інструментом, який демонструє ваш рівень кваліфікації.

 

Коли ви подаєтеся на вакансію електронною поштою, важливо звернути увагу на всі вимоги, вказані в оголошенні про роботу. Ось основні запитання, на які потрібно відповісти, перш ніж розпочинати підготовку електронного листа:

- Чи вимагається надіслати своє резюме у певному форматі?

- Чи можна надсилати резюме у форматі відео?

- Чи потрібно окремо долучити мотиваційний лист, чи він може бути частиною основного тексту вашого мейлу?  

- Чи необхідно використовувати конкретний заголовок в електронному листі?

 

 

Якщо в оголошенні про роботу немає конкретних інструкцій щодо надсилання резюме електронною поштою, ви можете дотримуватися таких рекомендацій:
 

1. Пишіть щонайкоротше: Представтеся, поясніть мету надсилання вашого листа та перерахуйте документи, які ви доклали. Рекомендуємо дотримуватися теплого, але професійного тону вітання на початку листа.

2. Перевірте текст і долучені документи хоча б двічі: Обов’язково перевірте правопис і граматику в текстовій частині електронного листа, у резюме, мотиваційному листі та в усіх інших доданих документах, щоб переконатися, що ви не припустилися помилок. Роботодавці очікують на високий рівень професіоналізму як в електронному листі, з яким ви подаєтеся на вакансію, так і в усій кореспонденції.

3. Використовуйте представницьку адресу електронної пошти: Жодних проблем, коли ваші приятелі надсилають імейли на адресу, яка складається з довільних літер і символів. Проте коли подаєте заявку на нову роботу, ваша електронна адреса мусить виглядати професійно та містити цілком або частково ваші ім’я та прізвище.

4. Надішліть тестовий мейл до самих себе: Перш ніж ви надішлете фінальний пакет документів на вакансію своєму потенційному роботодавцеві, спершу надішліть цього листа разом з усіма доданими документами собі, щоб переконатися, що форматування візуалізується правильно, а всі файли долучилися коректно та успішно відкриваються.

5. Не ускладнюйте формат свого CV: Безвідносно до того, чи ваше резюме є частиною основного тексту листа чи ви надсилаєте його як окремий документ, важливо зберегти максимально прості шрифти та стиль комунікації. Використовуйте легкий для читання шрифт і уникайте надто вибагливого форматування. Не вставляйте HTML документ, емотикони, кольорові шрифти чи зображення, хіба що крім випадків, коли вони можуть збігатися з корпоративним тоном бренду.

 

 

Що включити до електронного листа, у якому ви надсилатимете своє CV для працевлаштування на новому місці?
 

1. Точний і ясний заголовок листа

Роботодавці приділяють у середньому 6 секунд, щоб “просканувати“ ваше резюме. Заголовок мейлу щодо працевлаштування має повідомляти точно, хто ви та що саме шукаєте, ще до того, як роботодавець прочитав увесь текст вашого послання.

 

Тема листа повинна містити назву посади з оголошення про роботу, на яку ви подаєте заяву, та ваше ім’я. Наприклад:
 

- Менеджер відділу кадрів – [ім’я та прізвище]

- Посада адміністративного асистента – [ім’я та прізвище]

- Керівник відділу комунікацій та зв’язків з громадськістю – [ім’я та прізвище]

 

2. Доречний адресат

Якщо це можливо, адресуйте свій електронний лист конкретній особі. Коли ви не впевнені, до кого звернутися, ви можете переглянути веб-сайт компанії, щоб знайти точні імена та посади відповідальної особи.
 

3. Початковий абзац

У першому абзаці електронного листа важливо пояснити основну ціль, заради якої ви звертаєтеся до свого майбутнього роботодавця. Поділіться інформацією про те, як ви натрапили на оголошення про вакансію, вкажіть дату його опублікування та місце, де ви його знайшли (на платформі оголошень про роботу, у відповідному розділі веб-сайту компанії, через допис у LinkedIn тощо).
 

4. Основний текст

У цій частині електронного листа зробіть посилання на своє резюме. Це ідеальне місце для представлення скороченого змісту вашого CV. Дайте відповіді на запитання:
 

- Чому ви є найкращим кандидатом / кандидаткою на цю посаду?

- Що ви можете запропонувати компанії?
 

Виберіть найбільш відповідні посади, які ви обіймали, й обов’язки, які у вас були, а також деякі зі своїх досягнень. Насамкінець переконайтеся, що ви не скопіювали своє резюме дослівно, а підкреслили найважливіші моменти.

 

5. Фінальний абзац

Використайте це місце, щоб подякувати одержувачу за те, що він знайшов час на розгляд вашої кандидатури, а також щоб нагадати йому, що ваше резюме знаходиться у доданих файлах.
 

6. Контактна інформація та підпис

Ми рекомендуємо вам також поставити підпис у найнижчій частині тексту, який міститиме вашу контактну інформацію, щоб співробітник з відділу кадрів міг легко зв’язатися з вами. Ваш підпис має містити ваше ім’я та прізвище, адресу електронної пошти, номер телефону та URL-адресу вашого облікового запису в LinkedIn, якщо він у вас є.

Нижче ви знайдете зразки електронних листів, які допоможуть вам підготувати свій власний електронний лист для працевлаштування.

 

 

Зразки електронних листів щодо працевлаштування

Зразок №1

Тема: Асистент відділу комунікацій та зв’язків з громадськістю – Володимир Васильченко

 

Шановний менеджере з персоналу,

 

Мене зацікавила ваша публікація від 1-го вересня на LinkedIn щодо посади помічника з комунікацій та зв’язків з громадськістю. Опис вимог до відкритої вакансії повністю відповідає моєму досвіду та амбіціям щодо розвитку, тому я радий надіслати вам своє резюме для розгляду моєї кандидатури.

 

На моїй теперішній посаді помічника асистента з комунікацій та зв’язків з громадськістю в ABC моїми основними обов’язками були: написання, редагування та публікація статей на веб-сайті компанії, підтримка присутності в соціальних мережах, розсилка щотижневого бюлетеня всім абонентам сайту. На додачу до вказаного, я брав участь в інтеграції програмного забезпечення для автоматизованого імейл маркетингу, за допомогою якого нам вдалося збільшити абонентську базу компанії на 40% лише за 6 місяців.

 

Моє резюме ви знайдете у доданому файлі. Я буду радий поділитися додатковою інформацією про свій досвід і кваліфікацію.

 

Чекаю на зворотний зв’язок. Дякую за те, що приділили мені час.

 

До ваших послуг,

Володимир Васильченко

[email protected]

+38 066 000 00 00

 

Зразок №2

Тема: СНС відділу фізико-хімічної біології клітинних мембран – Олександра Романицька

 

Шановний докторе Стефанишин,

 

Звертаюся до Вас з приводу оголошення про конкурс на посаду старшого наукового співробітника відділу фізико-хімічної біології клітинних мембран, опублікованого 15 грудня 2021 року на офіційному сайті Інституті фізіології імені О. О. Богомольця Національної академії наук України. Оскільки мій професійний досвід в цілому відповідає кваліфікаційним вимогам, необхідним для цієї посади, надсилаю Вам заяву та всі необхідні документи.

 

Моїм теперішнім місцем роботи є кафедра мікробіології та імунології біологічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, який я закінчила з відзнакою в 2007 році й де захистила дисертацію та зараз викладаю мікробіологію, вірусологію та імунологію, а також методи сучасних біологічних досліджень на посаді доцента. Протягом останніх 10 років я брала участь у 4 міжнародних науково-дослідних проектах, а також проходила стажування в Сполучених Штатах на базі Седарс-Синайського медичного центру і Німеччині за програмою DAAD. Я є автором 2 монографій та 3 підручників, а також маю близько 50 наукових публікацій у провідних фахових журналах України та світу.

 

Моя теперішня робота передбачає активну взаємодію зі студентами, але на цьому етапі я б хотіла зосередитися не стільки на викладанні, скільки на науково-дослідній діяльності, для якої Ваш Інститут надає хороші умови.

Більше дізнатися про мій досвід, освіту, науково-дослідну та публікаційну діяльність, нагороди та інші досягнення можна з резюме та супровідних документів, які знаходяться в додатку до цього електронного листа.

Будь ласка, напишіть мені, якщо потрібно надати додаткову інформацію.

 

Дякую за розгляд моєї заяви та чекаю на зворотний зв’язок від Вас.

 

З повагою,

Олександра Романицька

[email protected]

+38066 000 00 00

 

Хочете створити професійне електронне резюме та справити враження на своїх майбутніх роботодавців? Зробіть це прямо зараз абсолютно безкоштовно на платформі Depratsiuiesh.com.ua, використовуючи попередньо підготовані зразки.