Під час підготовки до подачі заявки на вакансію в компанії у більшості випадків роботодавець просить надати копію резюме, щоб мати можливість оцінити Вашу професійну кар’єру. Проте деякі компанії можуть також попросити Вас надати лист про наміри, щоб  Ви обґрунтували, чому Ви підходите для цієї роботи. Хоча лист про наміри може бути необов’язковим для деяких посад, зазвичай його рекомендують включати як частину будь-якої заявки на вакансію.

Головна відмінність між надсиланням простого резюме і доданим до нього листом про наміри полягає в тому, що у першому відображено лише факти про Ваші професійні досягнення, а лист про наміри відображає Вашу особистість та історію.

У цій статті ми обговоримо, що такое лист про наміри, чому важливо відправляти його разом із резюме, що має бути відображено в ньому і чи дійсно роботодавці його читають.

 

Чому лист про наміри такий важливий?

Лист про наміри демонструє роботодавцям, що ця робота є цікавою для Вас, що Ви володієте достатньою інформацією про компанію, і що Ви можете об’єктивно назвати причини, з яких Ви підходите на цю посаду.

Для одних компаній листи про наміри мають більше значення, ніж для інших, в залежності від посади, на яку Ви претендуєте, але, безумовно, це важливий інструмент, яким Ви можете скористатися, щоб Вас помітили, та виділити Вашу заявку з-поміж інших. Навіть якщо вони не обов’язково потрібні, все ж краще включати лист про наміри. Понад 70% рекрутерів воліють отримувати заявки про прийом на роботу, що містять листи про наміри як додаток до резюме. Написання листа про наміри може допомогти Вам компенсувати будь-які недоліки у Вашому резюме.

Ось декілька причин, чому листи про наміри є важливими та корисними. В них Ви можете:

  • - детально пояснити причину, з якої Ви подаєте заявку на вакансію, відкриту у певній компанії;
  • - описати цілі та професійний шлях, яким Ви прагнете йти;
  • - пояснити, за необхідності, причини, з яких Ви б хотіли змінити сферу діяльності;
  • - пояснити, чому у Вашій професійній діяльності були перерви;
  • - підкреслити свої професійні досягнення.

Супровідний лист дає Вам можливість детально розказати свою історію,перш ніж у Вас з’явиться шанс пройти співбесіду з рекрутером. Лист, у якому Ви детально розповідаєте про свою кваліфікацію та пояснюєте, що робить Вас підходящою людиною, дає можливість рекрутеру дізнатися більше про Вас та Ваше поточне становище. Наприклад, про те, що Ви пішли від попереднього роботодавця, щоб спробувати змінити щось у своїй кар’єрі, або про те, що Ви все ще знаходитесь на початку кар’єрного шляху, але маєте бажання отримати досвід роботи.

 

Що повинен містити лист про наміри?

Так, безумовно, набагато швидше було б взяти супровідний лист, який Ви писали для останньої заявки, змінити назву компанії і відправити його. Але більшість роботодавців хочуть пересвідчитись в тому, що Ви дійсно у захваті від посаду, на яку претендуєте, та від цієї компанії. А це означає, що Вам потрібно складати індивідуальний лист про наміри для кожної вакансії.

То ж як зробити це легко, щоб процес подання заявки не перетворився на рутинну роботу? Це неважко: йдеться про те, щоб виділити навички, котрі можуть підійти до декількох видів робіт.

Такий підхід означає, що потрібно більше говорити про те, чи можете Ви виконувати цю роботу чи ні, а не зосереджуватись на відповідному досвіді. По-перше, спробуйте визначити, які навички Ви хочете підкреслити, уважно вивчивши опис посади.

Ви можете почати з виділення найбільш важливих технічних та поведінкових навичок, які необхідні для роботи. Оберіть три, які, на Вашу думку, допоможуть досягти успіху, та на яких Ви зосередитесь.

По кожній з них напишіть декілька речень про певні проекти, задачі чи обов’язки, котрі дійсно ілюструють Ваш досвід в цій галузі, а потім оберіть для обговорення детальний приклад або кілька коротких прикладів з Вашого досвіду.

Наприкінці важливо узагальнити всі ці ідеї таким чином, щоб лист про наміри містив усе, що явно підкреслює навички, які роблять Вас придатною для цієї роботи людиною.

Вам це здається проблематичним? Спробуйте поставити собі кілька запитань, наприклад:

  1. 1. Як Ви давали собі раду з одним з обов’язків, згаданих у Вашому резюме?
  2. 2. Які б деталі Ви включили, якби розповіли комусь історію (дуже коротку!) про те, як виконали ту задачу?
  3. 3. Який аспект (чи то Ваша особистість, захоплення, або трудова етика) дозволив Вам особливо добре виконати те завдання?

 

Лист про наміри —  чи читають його роботодавці?

Чи читають рекрутери листи про наміри? Коротка відповідь —  “так” та “іноді”. Це багато в чому залежить від того, як Ви сформулювали, персоналізували лист, та які навички детально в ньому описали. Тим не менш, хороший лист про наміри може значно збільшити Ваші шанси на співбесіду і матиме значення, чи попадете Ви до шорт-листу кандидатів чи ні.

Немає сумнівів у важливості написання листа про наміри, навіть якщо не всі оголошення про вакансії містять прямий запит на нього. Парадокс полягає в тому, що хоч роботодавці не завжди читають всі супровідні листи, більшість з них хоче, щоб отримані ними заявки їх все ж містили.

Перевага кандидатів полягає в тому, що незалежно від того, чи прочитали листа чи ні, він завжди справляє добре враження. Ринок вакансій неймовірно конкурентний, і безумовно, не так легко створити заявку, яка б виділялася серед інших кандидатів. За останні десятиліття ринок значною мірою змінився, конкуренція стала жорсткою, а процеси, що в ньому відбуваються, — іншими.

 

Висновок

Навіть якщо лист про наміри не є обов’язковим для всіх оголошень про вакансії, це ефективний спосіб привернути увагу рекрутерів та виділитись на ринку праці. В листі про наміри має бути зазначено, що Ви справді зацікавлені в отриманні посади, на яку претендуєте, і чому.