Чим сильніше ви прагнете отримати свою роботу, тим більше вам доводиться долати відчуття тиску під час інтерв’ю.

Хоча, на мій погляд, як рекрутера, було б ідеально не чинити жодного тиску під час співбесіди, оскільки для обох сторін це просто ознайомча бесіда. Практика навчила мене, що іноді кандидати не можуть спати чи їсти через свої емоції. А оскільки в Інтернеті повно порад на кшталт “варто зробити так”, я вирішила скласти список “не варто робити так”, аби ви відчули себе супер-екстра-мега-ультра-готовим до будь-якої співбесіди у будь-який час.

Та перш ніж ми перейдемо до списку порад, я б хотіла нагадати вам, що співбесіда —  це вулиця з двостороннім рухом. Я маю на увазі, що ви прийшли туди, щоб про вас дізналися, і щоб ви дізналися більше про них.

Чимало кандидатів запитують мене, що говорити під час інтерв’ю, щоб сподобатись. І щоразу я маю ту саму відповідь: “Говоріть… все, що насправді захочете сказати”.

Щоправда, під час співбесіди ви можете видавати себе за того, ким хочете бути. Але що ви робитимете, коли отримаєте роботу… адже ви були кимось іншим, а не тим, ким ви є насправді? Як це допоможе вам у довгостроковій перспективі? Чи будете ви ідеальним актором кожного дня свого життя на роботі?

Моя порада — бути чесними, відвертими та не боятися бути вразливими.

Ви нервуєте? розкажіть співрозмовнику, наскільки цінним є для вас це інтерв’ю і що воно викликає у вас певні емоції.

Ви не знаєте відповіді на деякі питання про галузь/роботу/сферу діяльності? Зізнайтеся, що у вас не було можливості навчитися цим речам, але ви дійсно хотіли б мати можливість розвиватися і в цьому напрямку.

На цьому зупинимося із порадами на зразок “так, ось як треба робити”, оскільки у святому Гуглі їх повно.

 

Але давайте розглянемо, чого НЕ варто робити під час інтерв’ю!

Не йдіть на співбесіду без так званих трьох “R”

“Research” (дослідження): Переконайтеся в тому, що ви знаєте сферу діяльності організації , деякі важливі деталі з її історії та перевірте, чи немає у вас в LinkedIn знайомих, що працюють в цій компанії. 

“Respect” (повага): Прийти вчасно — це питання поваги до власного часу та часу співрозмовника. Якщо трапиться щось непередбачуване, і у вас буде вагома причина для запізнення, зателефонуйте і повідомте про це принаймні за 20 хвилин.

“Review” (ретроспектива): Проведіть детальну перевірку вашої діяльності до сьогоднішнього дня та погляньте, що спільного в обов’язках, які ви виконували раніше, з роботою, на яку претендуєте зараз. Переконайтеся в тому, що ви можете надати аргументи того, що саме може рекомендувати вас на посаду, яка потрібна цій компанії.

 

Не йдіть на інтерв’ю… німим

Станом на сьогодні мені вдалося найняти на роботу понад 3000 чоловік, і в мене були десятки співбесід, під час яких я змушена була буквально витягувати з кандидата відповіді. Хоча я розумію, що у людини, що опинилася в ситуації, яку вона вважає небезпечною, мозг може мати одну з трьох реакцій: завмирання, втеча або боротьба (і найчастіше люди саме завмирають), це не відміняє того факту, що я прийматиму рішення про прийом на роботу, виходячи з вашої здатності витримати співбесіду.

Гарна новина в тому, що ми можемо “дресирувати” наш мозок… за допомогою тренувань. Що частіше ви ходитимете на співбесіди й тренуватиметесь, тим більше ваш мозок отримуватиме сигнал про те, що вам не загрожує ніяка небезпека в подібних ситуаціях, й дозволить вам увійти в режим боротьби, тобто показати нам, хто ви є насправді.

Я визнаю, що тут також допомагає і те, наскільки рекрутеру вдається створити невимушену атмосферу для співбесіди, під час якої кандидат відчуватиме себе у безпеці.

Я хочу, аби ви запам’ятали: якщо ви провалили інтерв’ю, не сваріть себе. Це не означає, що ви недостатньо хороші чи не підходите на цю посаду. Це просто означає, що ваш розум ще не звик до цієї діяльності. Дайте йому час.

Вважайте це тренувальною співбесідою та подякуйте собі за те, що ви зробили усе, що на той момент могли.

 

Не ходіть на співбесіди… щоб попліткувати про свого теперішнього/колишнього роботодавця

Це не означає, що якщо ваші відносини з роботодавцем не були хорошими, ви повинні про це збрехати. Я б утрималася від емоцій та звинувачень, розповідаючи про те, чому я хочу піти звідти.

Більш того, коли ви відповідаєте на питання “Чому ви хочете залишити компанію Х” словами “Я більше не хочу працювати на них, оскільки я не розвиваюсь, мені недостатньо платять і т.п.”, це означає, що ваша мотивація має негативний відтінок, і ви не можете переконати мене в тому, що ви є та людина, яка дивиться на світ, як належить. Краще розкажіть про те, ким ви хочете стати як професіонал, і яким чином компанія, що проводить з вами співбесіду, може допомогти вам просунутись в цьому напрямку й особливо про те, яку цінність ви можете принести своїми навичками.

 

На завершення хочу сказати вам, що… рекрутери теж люди. Тож не хвилюйтеся так, ніби у вас співбесіда з BAU BAU (найбільш грізним рекрутером) на Ринку праці та погляньте на інтерв'ю як на ознайомчу бесіду, під час якої ніхто ні на кого не повинен справляти враження, а лише виявити, чи підходите ви один одному.

Теорія хороша… але як справи йдуть на практиці?