Сьогодні я пропоную вам поговорити про 9 звичок, які сприятимуть результату, якщо ви націлені будувати кар’єру:

1. Знайте собі ціну

Економічна криза, спричинена пандемією, чинить сильний тиск як на компанії, так і на працівників. Тому важливо знати, як стати незамінним на роботі, і якщо ви хочете піднятися кар’єрними сходинками, краще не чекати поки удача сама прийде вам до рук. Визначте свої сильні сторони і те, що відрізняє вас від інших та виділяє вас.

Теперішня ситуація, як і подальший період, сприятимуть вам, якщо ви знатимете, як отримати вигоду зі свого потенціалу та взяти під контроль свою кар’єру, наполегливо шукаючи нових можливостей.

 

2. Зосередьтеся на рішеннях

Те, що ви часто чули про навички, яких прагнуть керівники, у даному випадку є вірним: орієнтація на пошук рішень (а не на аналіз проблем) була актуальною до пандемії, а тепер має особливе значення.

 

3. Ставте питання

“Але якщо я маю лише декілька років професійного досвіду і  все ще задаю питання, чи не буде це тлумачитись як брак підготовки?”. Я розумію таке занепокоєння, проте давайте поглянемо на це з іншого боку: питання — дуже корисний інструмент у спілкуванні та розвитку. Ставити запитання і шукати нову інформацію означає, що ви є відкритими для навчання. А визнаючи своє слабке місце, пов’язане із професійним ростом, ви також зможете покращити свої міжособистісні відносини.

 

4. Попросіть дати вам відгуки

Чи не легше вам дати, ніж отримати, коли йдеться про відгуки?

Звісно, для нас легше сказати, що ми думаємо про когось, ніж запитувати інших, якої вони думки про нас. Ми схильні робити висновки про людину, а не про результати її діяльності чи роботи — ось чому я пропоную, щоб під час запиту зворотнього зв’язку ви сформулювати питання так, щоб люди висловлювали свою думку про якість вашої роботи, а не про ваші особисті якості. Таким чином, зворотній зв’язок буде цінним інструментом не лише для підтвердження, а й покращення певних навичок.

P.S. Користуйтеся тим же принципом, даючи зворотній зв’язок. :)

 

5. Визнавайте свої помилки

Ніхто не застрахований від помилок. Адже ми люди! Як-то кажуть: “ Не помиляється лише той, хто не працює!” Але ви не можете винести уроки з помилки, якщо не визнаєте, що зробили її.  Отже, якщо ви втрапили у подібну ситуацію, глибоко вдихніть і визнайте, що помилилися. Повідомте тим, хто має про це знати, вибачтеся і скажіть їм, що ви працюєте над пошуком рішення.

Щоб сказати “пробачте”, потрібна мужність, але у підсумку люди запам'ятають, швидше за все, вашу чесність, ніж початкову помилку.

 

6. Пристосовуйтеся до змін

Я знаю, що зміни, які можуть статися у вашому житті, означають додаткові турботи і переживання. З іншого боку, зміни — це єдина константа в нашому житті, і ми повинні адаптуватися.

Як ви можете це зробити?

Зберігайте позитивний настрій, змініть точку зору, з якою ви розглядаєте кожну ситуацію, і подумайте про те, як краще використати ваші навички та компетенції, пристосовуючись до змін.

 

7. Звертайтеся по допомогу

Часто ми неохоче звертаємось по допомогу, тому що хочемо бути або незалежними чи знаючими, або ж боїмося здатися некомпетентними, якщо визнаємо, що потребуємо допомоги.

У більшості випадків це хибне уявлення про те, що інші не захочуть нам допомогти. Крім того, якщо всі ваші спроби вирішити проблему не мали успіху, неефективно і непродуктивно наполягати на самостійному пошуку рішення.

 

8. Будьте зацікавленими у навчанні

Навіть у період, що передував пандемії, виклики, які нам роблять технології, що постійно розвиваються, змушують нас вчитися новому. У теперішній ситуації, більше ніж будь-коли, я рекомендую проявляти зацікавленість у здобутті нових навичок, участі в нових проектах чи волонтерській діяльності, в заходах та акціях всередині організації, в якій ви працюєте, чи поза її межами. Таким чином, ви матимете певні переваги на випадок появи нових професійних можливостей.

 

9. Налагоджуйте відносини з іншими людьми

Іншими словами… не забувайте про нетворкінг, оскільки впізнаваність дає нові можливості. Якщо ви не говорите про себе та свої плани, як інші можуть про вас дізнатися? І що б ви сказали, якби я зізналась вам в тому, що без створення відносин  все решта не надто допомагає вам у побудові кар’єри в короткі строки? Слова Пітера Друкера є найкращою мотивацією до дій: “Кращий спосіб передбачити своє майбутнє —  це створити його!”