На даний час пандемія продовжує порушувати баланс між потоками доходів та бюджетами компаній в цілому. Тим не менш, набір персоналу потрібен, як і раніше, але відбувається в умовах обмеженого бюджету.

Навіть при обмеженому бюджеті не повинні знижувати стандарти найму чи відмовлятися від залучення талановитих кандидатів. Тому, якщо ви розумно використовуєте обмежений бюджет разом із недорогими, але ефективними методами, ви зможете здійснити набір персоналу в нинішніх умовах. Рекрутинг усе менше зводиться до створення яскравих акцій і все більше - до залучення потрібної аудиторії за допомогою правильного послання.

Якщо теперішні працівники усе ще задоволені, компанія не відстає від соціальних мереж і впевнена у тому, що меседж бренда, який передається, brand voice, актуальні, імідж компанії буде позитивним, а employer branding буде успішним.

Великі компанії, так само як і стартапи, просто не можуть більше дозволити собі витрачати великі кошти на нові робочі місця. Замість цього варто взяти на озброєння креативні поради, які ми ми виклали нижче, щоб залучити таланти, необхідні вашій компанії, не виходячи за рамки бюджету.

Ось п’ять способів змусити кандидатів відчути себе вартими мільйона доларів, навіть якщо бюджет на цю роботу близький до трьохзначної цифри:

 

    1. Інвестуйте у бренд компанії

Перш ніж взяти участь у співбесіді, більшість кандидатів відкривають Google та проводять велике дослідження компанії. І вони роблять це не лише для того, щоб отримати загальну інформацію про сферу діяльності чи конкретну галузь, але також для того, щоб дізнатися як би їм там працювалося.

Тому важливо інвестувати у брендинг роботодавця та слідкувати, аби імідж компанії відображав відповідну історію за всіма каналами комунікації. Компанії, які мають ефективний відділ employer branding, успішно знижують витрати на підбір персоналу до 43%. Таким чином, щоб найняти потрібних людей, необхідно заздалегідь чітко визначити бренд та імідж компанії. Проявіть творчий підхід і дозвольте культурі вашої компанії засяяти, приділивши більше уваги людям, а не бізнес-продукту.

 

    2. Намагайтеся частіше спілкуватись із кандидатами

Пошук нової роботи - це не пригода, а насправді дуже напружена справа. Намагайтесь не змушувати кандидатів мимоволі переживати, залишаючи їх у незнанні стосовно процесів прийому. З моменту подачі заявки вони повинні отримати відповідь від вашої команди, у якій вам варто подякувати їм за їхній інтерес до цього робочого місця та повідомити, що з ними зв’яжуться, якщо вони підходять для цієї роботи. Потім переконайтеся в тому, що повідомлення носить персональний характер, використовуйте стилістику, яка з точністю відображає культуру компанії.

Також у міру того, як кандидати проходять процес набору/найму, важливо якомога частіше з ними спілкуватися та якомога прозоріше інформувати їх про внутрішній процес найму. Наприклад, вам будуть вдячні, якщо ви повідомите кандидатам про те, що цього тижня у вас заплановані інші співбесіди і що ви зв’яжетесь із ними ще раз наступного тижня. Цей жест допомагає їм розслабитися та уникнути безсонних ночей.

 

    3. Скоротіть внутрішні витрати на процес найму

Намагайтеся скерувати власні зусилля виключно на онлайн-просторі, використовуючи безкоштовні відеотехнології, такі як Skype, Zoom або Google Hangouts. Ви також можете оптимізувати увесь процес, обмеживши вимоги до посади лише тими навичками, які є абсолютно необхідними для відкритої вакансії. Потім порівняйте перелік отриманих резюме та виділіть місця, де можуть бути компроміси. Перш ніж відхилити кандидата, варто добре подумати, як його навички можуть вписатись у компанію. Цей процес допоможе вам значно швидше знайти потрібну людину, не ставлячи перед собою мету розпізнати супергероя, що ховається у тіні.

Це спрощує процеси співбесіди та знижує кількість робочих годин, відведених для проведення інтерв’ю з кандидатами, прийняття виважених та свідомих рішень відносно керівних осіб, які неодмінно мають бути присутніми на співбесіді. Спробуйте скоротити кількість осіб, які приймають рішення, щоб ви могли своєвчасно ефективно вивчити усіх кандидатів, приділивши їм необхідну увагу.

 

    4. Використовуйте рекомендації штатних працівників

Рекомендації штатних працівників можуть дати вам чудову можливість залучити людей із мисленням, аналогічним культурі компанії. Ви також можете створити цілу внутрішню програму, засновану на рекомендаціях співробітників для відкритих вакансій - подумайте про деякі варіанти винагороди, які збільшать ваші шанси швидше знайти потрібних вам людей. В залежності від наявного бюджету у вашому розпорядженні, ви можете запропонувати співробітникам, що дадуть вам вірні рекомендації, певні конкретні винагороди, наприклад:

  •  - подарунковий сертифікат;
  •  - бонуси;
  •  - квитки до театру, на йогу, у міські релаксові оазиси тощо;
  •  - додаткову кількість вихідних;

товари з логотипом компанії, якими можна користуватися на роботі (рюкзак, багаторазова чашка, капелюх, зовнішній акумулятор тощо).

 

    5. Щоразу надавайте реальний зворотній зв’язок

Кандидати вкладають час і сили у співбесіди, тому ви повинні дати їм чітку та прозору відповідь, якщо рішення буде не на їхню користь. По можливості намагайтеся уникати шаблонних відповідей на зразок “ми шукаємо того, хто найкраще відповідає нашим вимогам”, а замість цього запропонуйте їм щось дотичне.

Якщо їм бракує досвіду в певній галузі, необхідній для роботи, повідомте їх про це.  Вони, напевно, не образяться, а навпаки, оцінять зворотній зв’язок та знатимуть, як краще діяти наступного разу або де ще варто попрацювати над своїм резюме і досвідом. Чи думали ви про те, що, можливо, в майбутньому для них може з’явитися вакансія? Скажіть їм, щоб залишалися на зв’язку! Рекомендації часом надходять звідти, де ви найменше на них очікуєте, тому важливо уважно ставитись до кожної взаємодії з потенційними кандидатами.

Гарна новина полягає у тому, що вам не потрібен великий бюджет, аби впевнитись у тому, що ваш персонал набирається ефективно і що ви залучаєте людей, які  відповідають можливостям вашої компанії. На теперішній час, коли контент стає вірусним,а внутрішня інформація публікується на публічних форумах, важливо вжити необхідних заходів, щоб процес найму виявився приємним для кандидата, якого ви розглядаєте для наявної вакансії.