Ми не знаємо, як довго триватиме пандемія. Але ми точно знаємо, що рівень безробіття зростає в усьому світі. Нам також відомо, що Європа, незважаючи на вливання капіталу в ЄС, увійде в рецесію. Світ змінюється на наших очах, і на горизонті майорить чимало невизначеності. Але є можливість забезпечити себе роботою, паралельно подаючи заяву про прийом на іншу.

 

Що ми можемо зробити?

      1. Бути: стійкими, гнучкими і адаптуватися до будь-якої ситуації.

У спеціальній літературі ввели скорочення RAFT (резистентність, адаптивність, гнучкість, турбота). Кожна з цих навичок може допомогти впоратися із викликами нашого часу.

Резистентність означає наскільки енергійними та сильними ви можете залишатися. Адаптивність — необхідна навичка за будь-яких обставин, особливо тепер. У даному контексті гнучкість дає вам можливість “грати” будь-яку роль. Турбота означає підвищену увагу по відношенню до всіх колег з особливим акцентом на повазі та спілкуванні.

Усі чотири навички (потрібні в будь-які часи) мають у центрі Резистентність. Решта три підтримують човен у русі. Резистентність спонукає грести і тримати невідоме під контролем.

Ніщо з перерахованого вище не повинно зупиняти вашу еволюцію. Завжди будьте в курсі змін, які відбуваються у вашій компанії, а також у профільній галузі. Вивчіть зміни та подивіться, де може знадобитися ваша праця. Подивіться, які проекти з’являються, які нові задачі пропонуються. Коротше кажучи, виконуйте будь-які вимоги, які вам висувають, навіть якщо їх немає в описі вашої посади.

Не забувайте ставитися з розумінням (наскільки це можливо) до вашого керівника, команди, до якої ви належите, і до кожного колеги в компанії. Повільно, але вірно ваше становище буде змінюватися, вас цінуватимуть за вашу турботу. Таким чином, ви справді станете цінним та шанованим партнером.

 

      2. Розвивайте своє творче мислення

Якщо ми залишимось лише на етапі гнучкості та адаптивності, ми ризикуємо загрузнути у щоденній рутині. Використовуйте свою винахідливість та креативність, “викладаючи на стіл” нові ідеї. Зараз, як ніколи, потрібно проявляти креативність для подолання перешкод, з якими ви досі не стикалися.

Всі ми знаємо, що доведеться зіткнутися із горезвісною зручністю: “добре було, як ми робили колись”. Не турбуйтеся через ворожі прояви. “Погані” ідеї є всюди.

Клер Теллінг, генеральний директор кадрової фірми Grace Blue (компанія надає співробітників для Amazon, Coca-Cola, Ford, New York Times, Spotify та Lego) звернула увагу на “винахідливість та креативність для вирішення проблем”, з якими компанії стикаються під час пандемії. Вона прямо говорить нам: “Ті люди, які інакше мислять, стикаються з проблемами і пропонують геніальні рішення, користуватимуться більшим попитом”.

Вівіан Чен, генеральний директор Rise (платформи для найму жінок) притримується тієї ж позиції, прямо заявляючи: “Зараз, більше ніж будь-коли, ми шукаємо людей, які можуть вирішити болючі проблеми компаній”.

 

      3. Продовжуйте вчитися

Завжди, навіть до пандемії, з’являлися нові методи маркетингу, нові стратегії продажів і, що не менш важливо, нові технології. Не втрачайте можливості, коли вас приваблює щось нове, якомога швидше навчитися цьому і так само швидко це застосувати.

Опанування нових навичок і знань повинно йти поступово. Зосередьтеся на тому, що вам подобається, на способах легше запам’ятовувати інформацію. У кожного з нас різний час дня, коли ми більш продуктивні, працездатні.

Навіть якщо ви навчаєтесь чи опановуєте нове лише заради роботи, зробіть крок вперед, поглянувши на “загальну картину”. Будьте готові на випадок, якщо з’явиться можливість пересування. Не випускайте з поля зору розвиток галузей навіть під час пандемії: онлайн-торгівля, цифрові стратегії, управління новими галузями охорони здоров’я або еволюція ланцюгів поставок. Засвоюйте навички, які можуть бути корисними в цих сферах.

 

      4. Робіть справи на ходу

Ми не перебільшуємо, коли говоримо, що до пандемії компанії дозволяли собі розкіш будувати додаткові плани та стратегії. Вони мали ЧАС. Зараз роботодавці переключаються між різними бізнес-моделями, прагнучи знайти таких працівників, які здатні не лише пропонувати рішення, а й виконувати їх. Якщо коротко: робіть справи на ходу і швидко.

Успіху досягнуть ті, хто незалежно від задачі (важливості, видовищності) проявлять силу та завзяття. Ті, хто буде сповнений рішучості відстоювати запропоноване ними рішення і втілювати його.

На них буде найбільший попит!

 

     5. Емпатія — важливий елемент всього, що ви робите

Та ж Клер Теллінг, говорячи про збереження роботи, заявляє: “Працівники, що проявляють емпатію по відношенню до колег та клієнтів, підніматимуться кар’єрними сходами, і ви будете щасливі працювати поруч із ними”. Емпатія, яку вважають м’якою навичкою (soft skill) означає пізнання реальності через афективну інтуїцію.

Абсолютно вірним є те, що вона потребує розумових зусиль, але почніть проявляти її, зробивши один простий крок: спитайте своїх колег, чим вони займаються і чи можете ви їм допомогти. Просувайтеся вперед, слухаючи їх, пропонуючи їм допомогу, яку ви можете надати. Будьте відкритими для всіх, хто звертається до вас.

Повсякденне життя у маловідомій реальності породжує відчуття незахищеності та невизначеності. Немає ніякої впевненості у завтрашньому дні.

 

Спробуйте скористатися запропонованими порадами. Вони обов’язково допоможуть вам закріпити свої позиції у компанії.

Пам’ятайте: паралельно засвоюйте і розвивайте нові навички, котрі стануть в нагоді, коли ви вирішите освоювати нові можливості.