Мотивація на роботі має вирішальне значення для успіху організації. Компанія з активно залученими до роботи, відповідальними та мотивованими працівниками матиме значно вищий рівень продуктивності, ніж та, що нехтує добробутом своїх працівників.

 

Працівники, яким бракує мотивації, виконують свої обов’язки абияк, тому вони не роблять суттєвого внеску в досягнення цілей компанії та, опосередковано, є збитковим фінансовим вкладенням.

Якщо Ви  хочете, щоб працівники підвищували продуктивність компанії, а не знижували її, ми підготували 13 ідей мотивації працівників, котрі Ви могли б застосувати у наступному році та які обов’язково дадуть результат.

  1. 1. Створіть їм можливості для кар’єрного росту

Просування кар’єрними сходами приносить більше задоволення, і багато працівників на співбесіді цікавляться, які є можливості для кар’єрного росту в компанії. Більш того, є роботодавці, котрі створюють кар’єрний план для працівників з моменту прийому їх на роботу.

Існує декілька способів надати працівнику можливість для просування і росту в компанії, наприклад, пропонуючи йому сплачені Вами курси , надаючи рекомендації по роботі, які він може використати, або створюючи спеціальну посаду для нього/неї.

 

  1. 2. Будьте чесними та прозорими зі своїми працівниками

Якщо Ви проявлятимете щирість і відкритість у відносинах зі своїми працівниками, Ви зможете побудувати довірчі відносини, що підвищать їхню мотивацію та лояльність. Надайте їм доступ до результатів їхньої роботи, дозвольте їм брати участь у важливих зустрічах та покажіть їм, що вони частина компанії, яка поважає їх та пишається ними.

Працівники цінують та ще більше поважають менеджерів, які зберігають прозорість у відносинах навіть в складні для компанії часи, коли мотивація працівників є такою важливою.

 

  1. 3. Покажіть, що Ви цінуєте їхні досягнення

Кожна людина хоче, щоб її заслуги визнавали, але, на жаль, у професійній сфері це часто-густо ігнорується.

Говоріть своїм працівникам, коли вони на це заслуговують, що вони добре виконують свою роботу, і Ви побачите, як це стимулюватиме їх до праці, принаймні так само старанно, як і раніше. Почувши позитивні відгуки, вони прагнутимуть, аби кожен проект, над яким вони працюють, піднявся до рівня проекта, який отримав високу оцінку.

Ви також можете винагороджувати їх надбавками до заробітної плати, заходами, організованими всередині компанії, або додатковими вихідними днями до відпустки, що передбачена законодавством.

 

  1. 4. Дайте їм можливість висловлювати свою думку про роботу

Навіть якщо ви займаєте керівну посаду, бажано приймати відгуки від працівників, особливо якщо вони негативні. Це не підірве ваш авторитет, а навпаки, працівники будуть дуже вдячні за те, що Ви дозволите їм висловити свою думку, навіть коли мова йде про більш делікатне питання.

Звісно ж, ми також рекомендуємо Вам дослухатись до отриманих відгуків для покращення стану справ, якщо це можливо і якщо вимоги є добре обґрунтованими.

 

  1. 5. Встановіть працівникам цілі для підвищення їхньої ефективності

Цілі з ефективності роблять працівників більш відповідальними та мотивують їх, оскільки це задає їм мету. Цілі повинні бути вимірюваними, щоб можна було відслідковувати прогрес працівників.

Цілі з ефективності також є інструментом оцінювання, на основі яких робиться будь-яке підвищення на посаді, звільнення або підвищення заробітної плати, тому працівники будуть більш мотивованими для їхнього досягнення. Крім того, правильна постановка задач із підвищення особистої ефективності працівників допомагає досягти загальних цілей компанії та в цілому підвищити продуктивність.

 

  1. 6. Дізнайтеся, що мотивує кожного з працівників

Не всі працівники мотивовані одним і тим самим. Тому ми рекомендує Вам регулярно організовувати індивідуальні розмови з кожним із Ваших підлеглих  працівників.

Під час таких бесід Ви можете підняти такі питання, як професійні цілі, що їм подобається в їхній роботі та що не подобається, а також Ви можете озвучити цілі компанії. Пізніше, користуючись цією інформацією, Ви визначите тактику, яку зможете застосувати для їхньої мотивації, та професійну траєкторію всередині компанії, адаптовану під потреби та цілі кожного з них.

 

  1. 7. Дотримуйтеся співвідношення між роботою та відпочинком

Компанії з мотиваційною культурою, в якій дотримуються співвідношення між роботою та відпочинком, мають задоволених роботою працівників та більш високий рівень продуктивності.  Дуже важливо не порушувати право на вільний час Ваших працівників, причому це стосується як робочого часу, так і річної відпустки.

Не змушуйте своїх робітників працювати понаднормово, дозвольте їм вирішувати, чи хочуть вони це робити, і відповідно, оплачуйте понаднормові години. Заохочуйте їх використовувати всі дні відпустки , які вони мають за рік роботи, і Ви побачите, що вони будуть продуктивними та мотивованими.

 

  1. 8. Заохочуйте їхню самостійність та відповідальність

Люди стають більш впевненими в собі та більш мотивованими, коли все контролюють. Якщо Ви застосуєте мікроменеджмент  та спробуєте контролювати своїх працівників, Ви отримаєте протилежний ефект — Ви демотивуєте їх та знизите їхній моральний дух. 

Дайте їм необхідну свободу і, якщо Ви помітите, що вони мають потенціал, заохочуйте їх брати на себе відповідальність, наприклад, координувати проект або навчати нових працівників. Ви побачите, що такі успіхи підвищують їхню впевненість у собі  та мотивують їх.

 

  1. 9. Покажіть їм загальну картину

Якщо працівники розуміють, що те, що вони щодня виконують на роботі, сприяє чомусь більшому, а саме цілям компанії, вони будуть значно мотивованішими доводити до кінця свої повсякденні задачі та проекти.

Крім того, показуючи їм всю картину загалом, Ви можете надихнути їх проявляти командний дух, і вони відчують себе значно ближчими один до одного, оскільки зрозуміють,що працюють задля досягнення одних і тих самих спільних цілей.

 

  1. 10. Спробуйте побороти нудьгу на роботі

У більшості випадків,  робота в певний час стає рутиною, в тому числі та, яка спершу стимулює і навіть приносить задоволення. Для підтримання мотивації працівників ми радимо Вам періодично вводити новинки у їхній розклад роботи. Нові можливості та види діяльності мотивуватимуть працівників та підтримуватимуть їхній інтерес до роботи.

щоб зрозуміти, як можна боротися з нудьгою, ми радимо Вам поговорити з Вашими працівниками та розглянути такі варіанти, як зміну ролей та обов’язків між ними. До таких прикладів мотивації працівників можна зарахувати  командні змагання, ігри та будь-які дії, що додають роботі нового дихання.

 

  1. 11. Організовуйте тренінги з розвитку навичок

Хоча багато компаній використовують навчання, в основному, в процесі адаптації нових співробітників, вони являють собою цінну тактику для мотивації всіх працівників і повинні час від час організовуватись в компанії.

Тренінги мотивують працівників на покращення вже наявних навичок та на розвиток нових. Крім того, влаштовуючи тренінги, Ви показуєте працівникам, що інвестуєте в їхній розвиток. Ви можете проводити тренінги з управлінських навичок, навчання з користування новим інструментом, з покращення комунікативних навичок або з усього, що цікавить Ваших співробітників.

 

  1. 12. Забезпечте позитивну атмосферу в офісі

Люди, які працюють у позитивній та невимушеній атмосфері, є більш мотивованими та менше схильними до стресу. Створюйте позитивний настрій в офісі за допомогою жартів, усмішок та веселого настрою, і Ви помітите, як працівники наслідуватимуть

Ваш приклад.

Крім того, переконайтеся в тому, що Ваші працівники мають усе необхідне. Якомога частіше організовуйте тімбілдінгові заходи, відзначайте свята і успіхи на рівні компанії та створюйте середовище, в якому працівники хочуть проводити більшу частину дня.

 

  1. 13. Запропонуйте їм зарплату в залежності від  виконаної роботи

Окрім перерахованих вище тактик, найбільшим стимулом для працівника залишається заробітна плата. Якщо у нього немає зарплати, відповідної до його способу життя та прямо пропорційної до об’єму виконаної роботи, він не буде мотивованим. Для уникнення такої ситуації переконайтеся в тому, що Ви встановлюєте заробітну плату працівників у відповідності з посадовими обов’язками та підвищуєте її, коли вони беруть на себе додаткові обов’язки.

 

Протилежне також є небажаним: у працівника, який має надто високу для його обов’язків зарплату, не матиме мотивації до розвитку.

Мотивація працівників прямо впливає на результати компанії, тому всі роботодавці повинні вкладати в це час та ресурси. Якщо робітники працюють в приємному середовищі та їх заохочують до зростання, вони успішно виконуватимуть свої повсякденні обов’язки.